tournament brand image

Red Bull Untapped Online Qualifier Italy

Organized by: Red Bull Untapped

Platform: MTG Arena

Red Bull Untapped Online Qualifier Italy is your the Italian online qualifier in the 2020 Red Bull Untapped series. Attendance is limited to Italian residents.

Free to Play | Open | Format: Standard | Ended | 234 of 896 Enrolled Players

This is a special single day tournament with a higher cap than 226. This means we will be playing 8 swiss rounds and, in case we're under 448 active players, a top cut with 16 players. If we break 449, we will have a top 32.

Red Bull Untapped è tornato!

Con uno straordinario montepremi in palio, i giocatori di tutto il mondo avranno l’opportunità di sfidarsi, evocare le loro creature e lanciare i loro incantesimi nel coinvolgente mondo digitale di Magic: The Gathering Arena.

16 qualifier porteranno alle finali del Red Bull Untapped alla fine di quest’anno.

Red Bull Untapped is back!

With an amazing prize pool at stake, players across the globe will be able to challenge one another, summon their creatures and sling their spells in the immersive digital world of Magic: The Gathering Arena.

16 Qualifiers will lead up to the Red Bull Untapped Finals later on this year.

Registration will open on Sunday June 7 at 20.00CEST

Regole del torneo

Prima di tutto registrati su Discord e scopri tutti i dettagli più importanti dell’evento su http://www.redbull.com/untapped.

Leggi la pagina delle FAQ; che sono parte integrante delle regole del torneo.

Registrazione e ammissibilità

Iscrizione

Tutti i qualifier Red Bull Untapped sono gratuiti e aperti a tutti i giocatori che hanno i requisiti per parteciparvi. Non ci sono limiti al numero di qualifier a cui può partecipare un giocatore ma ogni singolo evento può avere specifiche limitazioni e restrizioni. I partecipanti possono iscriversi ai qualifier Red Bull Untapped su mtgmelee.com fino alle ore 20:00 CEST della sera prima che inizi il/i torneo/i scelto/i. Le registrazioni effettuate dopo questo termine non saranno accettate.

Qualifier internazionali

Gli eventi dei qualifier internazionali sono aperti ai giocatori di tutto il mondo. Questi eventi non prevedono un numero massimo di partecipanti, ma eventuali limiti di tipo tecnico potrebbero rendere necessarie modifiche a riguardo. Se si introdurrà un limite massimo di giocatori per questi eventi, si cercherà di comunicarlo non appena possibile e prima di raggiungerlo; al momento non sono previsti limiti per la partecipazione. Il primo giorno, per agevolare le prestazioni del sistema e la velocità del torneo, questi eventi potrebbero svolgersi in eliminatorie, a cui i giocatori verrebbero assegnati in modo casuale. In tal caso, le classifiche dopo i round con sistema svizzero per ognuno di questi eventi saranno unite per determinare il top cut. Le eliminatorie singole non hanno un numero minimo garantito di persone che si qualificano per il giorno 2. (Le eliminatorie avranno un numero sufficiente di giocatori, per garantire l'equità degli spareggi.)

Qualifier online nazionali

Gli eventi dei qualifier online nazionali sono limitati a uno specifico paese; di conseguenza, possono parteciparvi solo i giocatori residenti in quel paese. La tua provenienza viene rilevata automaticamente tramite l’indirizzo IP quando ti registri o giochi su mtgmelee.com. Se ritieni che ti sia stato negato l'accesso erroneamente, contattaci all’indirizzo untapped@play-mtg.com e proveremo ad aiutarti. Non sei autorizzato a utilizzare un VPN o strumenti simili per iscriverti se non sei residente nel paese dell'evento qualifier online nazionale. Se dovessi farlo, ciò comporterà la tua squalifica dall'evento. Inoltre, sarai escluso da tutti i prossimi tornei Red Bull Untapped. Ricorda che devi essere in grado di dimostrare tua residenza su richiesta dell'organizzatore. Questa procedura si applicherà per tutti coloro che vincono premi e potrebbe essere applicata anche per altri partecipanti in caso di sospetto di gioco sleale.

Limite di giocatori

Alcuni eventi prevedono un numero massimo di giocatori. Normalmente si tratta di eventi di un solo giorno, in cui il limite di giocatori è stato introdotto affinché l'evento possa svolgersi senza intoppi e finire a un’ora ragionevole. La partecipazione a questi eventi è prevista in base all’ordine cronologico di iscrizione. Stiamo lavorando con melee.gg per capire se è possibile implementare una lista d'attesa che permetta di raggiungere il numero massimo di partecipanti al torneo in caso di no show.

Limiti di età

L’età minima per partecipare ai qualifier Red Bull Untapped è 18 anni. Se partecipi al torneo e si scopre che hai meno di 18 anni, sarai squalificato dall'evento. Potrai partecipare ai prossimi eventi Red Bull Untapped non appena compirai 18 anni.

Eccezioni

L'organizzazione del Red Bull Untapped si riserva il diritto di prevedere eccezioni e apportare modifiche alle regole indicate in precedenza senza preavviso o comunicazioni ufficiali.

Invio della composizione del mazzo

Devi inviare la tua composizione del mazzo. Puoi effettuare questa operazione tramite il controller di gioco su mtgmelee.com e la comunicazione deve avvenire al più tardi 30 minuti prima dell'inizio dell'evento. I giocatori che non hanno inviato la loro composizione del mazzo saranno esclusi automaticamente dall'evento e di conseguenza non potranno parteciparvi. Assicurati di aver inviato correttamente la tua composizione del mazzo. Dovrai sia IMPORTARE che INVIARE il tuo mazzo tramite il controller di gioco su mtgmelee.com. Ti consigliamo di farlo il giorno prima dell'evento, poiché non possiamo prevedere eccezioni a questa procedura; non è possibile giocare in caso di perdita nel primo round.

Condivisione della composizione del mazzo

In ogni round, la tua composizione del mazzo sarà condivisa con il tuo avversario prima dell'inizio del match; allo stesso modo, in quella fase potrai accedere alla composizione del mazzo del tuo avversario su mtgmelee.com nel controller di gioco.

Check-in

Per evitare che il round 1 abbia un'alta percentuale di no show, i qualifier del Red Bull Untapped prevederanno il check-in obbligatorio. Il check-in degli eventi si apre 90 minuti prima del loro inizio. I giocatori devono effettuare il check-in al più tardi 30 minuti prima dell'inizio del loro evento, per non esserne esclusi. Per effettuare il check-in all'evento, vai nel controller di gioco e segui le istruzioni sul prompt nella parte superiore della schermata. Come per le composizioni dei mazzi, non sono previste eccezioni a questa regola. Non è possibile riammettere giocatori che non hanno rispettato la scadenza del check-in. Per eventi che prevedono un numero massimo di giocatori, stiamo lavorando con melee.gg per capire se è possibile implementare una lista d'attesa che permetta di raggiungere il numero massimo di partecipanti al torneo in caso di no show.

Responsibilità del giocatore

Oltre all’invio della composizione del mazzo e alla registrazione del giocatore descritte in precedenza, ci sono ulteriori responsabilità.

Hardware, connettività e software

I giocatori devono disporre di un proprio sistema con client Arena funzionante, connesso a Internet. L'organizzazione non fornisce questi strumenti.

Comunicazione

I giocatori sono tenuti a mantenere la comunicazione con l'organizzazione in ogni momento. Sono inoltre necessarie presenza e reattività su mtgmelee.come su Discord; è anche necessario leggere eventuali comunicazioni ufficiali su entrambe le piattaforme. La mancata risposta a un messaggio privato su Discord o mtgmelee.com in un tempo ragionevole può comportare la modifica o la presunzione dei tuoi punteggi del match o la tua esclusione dall'evento. I giocatori sono tenuti a condividere il proprio schermo tramite la funzione Go Live di Discord su richiesta di un amministratore o dello staff addetto allo streaming. Da chiarire: oltre a facilitare lo streaming (vedi sezione sui feature match), queste misure sono previste principalmente per garantire il corretto svolgimento dell'evento: verifica dei problemi relativi al software o alla composizione dei mazzi, rilevamento e gestione ottimale dei ritardi e no show, progressione del torneo alla fine del round in caso di risultati mancanti, ecc. Gli amministratori cercheranno sempre di contattarti prima di prendere decisioni che possano avere un impatto negativo su di te, ma spetta a te restare raggiungibile.

Feature match e condivisione dello schermo

I giocatori accettano che possono essere inseriti in un feature match in qualsiasi momento. I dettagli sono elencati nella sezione feature match. La mancata partecipazione può comportare una sconfitta per quel round. Ti contatteremo sia tramite Discord che tramite mtgmelee.com.

Invio dei risultati

Entrambi i giocatori sono tenuti a inviare e/o verificare il risultato del loro match su mtgmelee.com e, su richiesta di un amministratore, a verificare quel risultato in comunicazione diretta.

Check-in al match

Oltre al check-in al torneo, un’operazione obbligatoria, ti invitiamo anche a effettuare il check-in al tuo match all'inizio di ogni round, utilizzando il controller di gioco. Questa azione non è obbligatoria ma ci aiuta a sapere se è in corso un match. Se nessuno dei due giocatori ha effettuato il check-in a un match e non riceviamo risultati alla fine del round, imposteremo il tuo risultato su un pareggio ed escluderemo automaticamente entrambi i giocatori.

Struttura del torneo

Tornei di un giorno

I qualifier di un giorno saranno formati da un numero adeguato di round con sistema svizzero (fino a 8) e, nello stesso giorno, da una fase a eliminazione diretta dei migliori 8, non appena i round con sistema svizzero saranno finiti.

Tornei di due giorni

I qualifier di due giorni avranno 8 round con sistema svizzero il primo giorno e un’adeguata fase top cut a eliminazione diretta il secondo giorno. Il giorno 1 può essere suddiviso in più eliminatorie, a cui i giocatori verranno assegnati in modo casuale. Il valore del top cut sarà annunciato dopo l'inizio del round 1 e avrà un power di 2. L'accesso a quel top cut avverrà in base ai tuoi punti totali e agli spareggi alla fine dei round con sistema svizzero. Se l'evento si svolge in eliminatorie, le classifiche finali di tutte le eliminatorie verranno unite prima di determinare il top cut.

Anomalie del torneo

Disconnessioni

I giocatori sono pienamente e unicamente responsabili della presenza e della stabilità di una connessione internet, necessaria per partecipare all'evento. Inoltre, i giocatori sono responsabili della stabilità del sistema che esegue MTG Arena. È probabile che i giocatori che si disconnettono da un game finiscano per perdere il match; tuttavia, quando possibile, saranno messe in atto le seguenti procedure di flessibilità:

  • Se un giocatore si disconnette da un game in corso e riesce a riconnettersi prima che il tempo finisca, può continuare a giocare quel game.
  • Se un giocatore si disconnette da un game in corso e perde quel game in MTG Arena, ma non perde il match con quella sconfitta, deve contattare un amministratore (tramite Discord o mtgmelee.com) non appena ciò accade. Gli amministratori cercheranno di risolvere queste situazioni nel miglior modo possibile. Inevitabilmente, il game in corso verrà perso, ma potrebbe essere possibile continuare il resto del match, a discrezione dell'amministratore. Se i giocatori non contattano immediatamente gli amministratori, questi ultimi non faranno alcun tentativo per continuare il match.
  • Se il tuo avversario si disconnette dal game o perde un game a causa di una disconnessione, devi contattare immediatamente un amministratore (tramite Discord o mtgmelee.com). Non è possibile inviare un risultato prima di aver effettuato questa azione e prima che l'amministratore ti abbia confermato che puoi inviare il tuo risultato, anche se quel game è stato l'ultimo del tuo match. Qualsiasi risultato inviato in questo modo senza che venga prima verificato da parte di un amministratore, può essere annullato e/o modificato a sua discrezione.

Arresti anomali del software

L'organizzazione non può essere ritenuta responsabile degli arresti anomali di MTG Arena e dei risultati dei relativi match. La capacità dei giocatori di provocare arresti anomali o disconnessioni rende impossibile applicare eccezioni diverse da quelle indicate qui sopra.

Bug del software

L'organizzazione non può essere ritenuta responsabile per eventuali bug riscontrati in MTG Arena. I giocatori sono invitati a segnalare eventuali bug al servizio clienti di MTG Arena e a leggere l'[Elenco dei problemi noti] (https://mtgarena-support.wizards.com/hc/en-us/articles/360000091646-Known-Issues-List).

In particolare, vogliamo evidenziare un bug che può verificarsi occasionalmente durante il sideboard con un mazzo che contiene un compagno, mentre il client di Magic Arena potrebbe non consentirti di utilizzare il sideboard. Se ciò avvenisse, il tuo timer scadrà e passerai al game seguente senza aver utilizzato il sideboard. Non sono previste eccezioni a questo durante i round con sistema svizzero di qualunque qualifier. Se ciò accade durante un round a eliminazione diretta, contattaci (come descritto in precedenza) prima che scada il tempo. Dovrai inviarci uno screenshot dell'errore che includa l'ora corrente.

Corruzione e scommesse

Come per le regole del torneo Magic, la corruzione e le scommesse non sono consentite. Contattaci se dovessero verificarsi eventi di questo genere.

Procedure del torneo

Connessione al tuo avversario.

Quando ricevi gli accoppiamenti tramite mtgmelee.com, vedrai immediatamente il riquadro di una chat in cui puoi comunicare con il tuo avversario. Ricorda di salutarlo! Puoi usare questa funzione anche per risolvere eventuali problemi di connessione.

In genere, i giocatori devono iniziare una sfida diretta tra loro in MTG Arena. Inoltre, entrambi i giocatori dovranno usare la stessa modalità di game per quella sfida (vedi sotto).

Aggiungi il tuo avversario come amico

Red Bull Untapped ti consiglia di aggiungere il tuo avversario come amico in MTG Arena. Questa operazione semplifica le sfide poiché solo uno dei due amici deve iniziare una sfida, mentre l'altro riceve una notifica. Ciò riduce significativamente la quantità di errori ed è un'operazione che dovrebbe essere provata se sembra che la sfida diretta non funzioni.

Distinzione fra maiuscole/minuscole degli ID Arena

Quando aggiungi o sfidi il tuo avversario, ricorda che l'ID Arena distingue fra maiuscole/minuscole ed è composto da un codice a 5 cifre e da uno pseudonimo. Per esempio: MyArenaID#35791 è un ID Arena valido, mentre MyArenaID no. Inoltre, c’è differenza fra myarenaid#35791 e MyArenaID#35791. Quando sfidi il tuo avversario, in Arena assicurati di utilizzare la modalità match torneo (best-of-3).

Risoluzione dei problemi relativi alle connessioni

Se, dopo aver provato a ricontrollare l'ortografia e dopo esservi aggiunti come amici, ci fossero ancora problemi di connessione, mettetevi in contatto nella chat. Verificate di aver annullato entrambi le sfide in corso, che una persona abbia aggiunto l'altra come amico e che quella stessa persona inizi una sfida mentre l'altro giocatore aspetta di riceverla. Dopo queste verifiche, contattaci tramite Discord o mtgmelee.com.

E se hai iniziato un best-of-1?

Se hai fatto tutto correttamente e tutto funziona nel modo giusto, dovresti giocare con l'impostazione colosseo greco-romano. Se il tuo campo di gioco è diverso, probabilmente hai iniziato un game best-of-1. Finisci quel game e poi inizia un'altra sfida (questa volta usando la modalità corretta). Il perdente del primo game dovrebbe rinunciare a quel match.

Problemi con la composizione dei mazzi

Se ti accorgi che tu e/o il tuo avversario state giocando con un mazzo illegale o un mazzo che non corrisponde alla composizione del mazzo, contatta un amministratore (tramite Discord o mtgmelee.com) non appena scopri il problema. Se il problema è il mazzo del tuo avversario, preparati a fornire uno screenshot. Giocare con un mazzo che non corrisponde alla composizione del mazzo che hai inviato prima dell'evento può comportare penalità, a discrezione degli amministratori del torneo. Queste penalità dipenderanno dalla specifica situazione e possono includere un avvertimento, la perdita del match o la squalifica (in caso di frode).

Ritardo

I giocatori dovrebbero iniziare i game entro 5 minuti dalla ricezione degli accoppiamenti, ma ci sarà flessibilità fino a 10 minuti dall'inizio del round. Se non hai iniziato il game e il tuo avversario non è entrato in contatto con te dopo 5 minuti, sei invitato a contattare un amministratore in modo che possiamo contattare il tuo avversario o informarti di eventuali problemi in corso di cui siamo a conoscenza. Se non stai ancora giocando e non sei riuscito a entrare in contatto con il tuo avversario dopo 10 minuti dall'inizio del round, contatta un amministratore per la verifica e la risoluzione del problema. Dovrai essere pronto a fornire schermate che mostrano che hai provato a contattare il tuo avversario tramite mtgmelee.com. Non puoi inviare risultati senza aver effettuato le verifiche con un amministratore.

Inizio anticipato

Se un round dovesse finire in anticipo (poiché tutti i match prima del round sono finiti), potremmo iniziare il round seguente prima del previsto. In quel caso, il ritardo si applicherà dalla comunicazione dell'ora di fine del round precedente.

Durata del round

Ogni round durerà 55 minuti. Si tratta dei 50 minuti previsti normalmente per ogni match più 5 minuti supplementari per connetterti con il tuo avversario e risolvere eventuali problemi. Questo tempo del round è distinto dal timer di gioco in Arena, ugualmente valido.

Timer Arena

Quando in Arena il timer di un giocatore finisce, il giocatore perderà quel match e il punteggio dovrebbe essere registrato. Affinché il torneo proceda regolarmente, oltre al timer del game si applicherà anche il limite di tempo del round di 55 minuti.

Procedura di fine del round

Quando il round finisce ma il tuo match non è concluso, contatta l'amministratore tramite Discord o mtgmelee.com, comunicandogli lo stato del tuo match (punteggio attuale e ora in cui ogni giocatore è uscito). L'amministratore, a sua esclusiva discrezione, può decidere di farti giocare l'intero game o decidere che il match è un pareggio.

  • Se non sei in contatto con un amministratore alla fine del round e nessuno dei due giocatori ha effettuato il check-in al match su mtgmelee.com, il tuo punteggio del game verrà impostato sul pareggio ed entrambi i giocatori verranno esclusi dall'evento.
  • Se non sei in contatto con un amministratore alla fine del round e non riceviamo un risultato entro 5 minuti dalla fine del round, il tuo punteggio del game verrà inserito manualmente da un amministratore e il round successivo verrà accoppiato subito dopo. Per chiarire come intendiamo procedere: se è ragionevolmente possibile finire il match senza influire sulla velocità complessiva del torneo, ti permetteremo di farlo. Tuttavia, sarà l'amministratore a sua esclusiva discrezione a determinare ciò che è "ragionevole" e tale scelta può variare fra un match e l'altro.

Streaming e feature match

I giocatori sono invitati a trasmettere in streaming il loro evento. Durante lo streaming, ti chiediamo di inserire #RedBullUntapped2020 nel titolo del tuo streaming. È un elemento che contribuisce alla visibilità complessiva dell'evento... e magari a un certo punto potresti essere visto da una moltitudine di spettatori comparendo nello streaming ufficiale Red Bull.

Sniping durante lo streaming

Non controlleremo se il tuo avversario sta guardando il tuo streaming, quindi ti consigliamo di ritardarlo per evitare che il tuo avversario veda le carte che hai in mano. Se compari nello streaming ufficiale (tramite la funzione Go Live in Discord, su richiesta del team di streaming), anche noi faremo in modo che il tuo avversario non abbia accesso in tempo reale alle carte che hai in mano.

Procedura feature match

Se vieni selezionato per un feature match, ti contatteremo sia su Discord che su mtgmelee.com. In seguito, un amministratore ti fornirà l'accesso al canale istruzioni del feature match, contenente tutte le informazioni per la diretta, con una procedura guidata. Potrai accedere anche a un canale vocale privato su Discord che ti permetterà di usare la funzione Go Live. Tranne lo staff, nessuno può vedere questo streaming.

Tieni presente che selezioneremo vari feature match per ogni round, ma trasmetteremo una parte di uno solo di essi. Ciò significa che potresti non comparire nello streaming.

Quando sei in streaming live, verrà condivisa tutta la tua schermata Arena, compreso il contenuto della tua mano. Tuttavia, ritarderemo lo streaming affinché il tuo avversario non possa accedere a informazioni in tempo reale.

Tournament Rules

First of all, please join us on Discord and check out http://www.redbull.com/untapped for all relevant details.

Read the FAQ documents; they are an integral part of these tournament rules.

Registration and eligibility

Signing up

All Red Bull Untapped qualifiers are free and open to all eligible players. There is no limit to the number of Qualifiers a player may play in, but each individual event may have its own limitations and restrictions. Participants can sign up for Red Bull Untapped qualifiers through mtgmelee.com up until 20:00 CEST on the evening before the tournament(s) of their choice. Late registrations will not be processed.

International Qualifiers

International Qualifier events are open to all players worldwide. These events are not meant to be capped but taking technical limitations into account may necessitate changes to this ideal scenario. If a player cap is introduced to these events, we will attempt to announce this as far ahead of time as possible before we reach it, but we currently do not anticipate needing to limit attendance. These events may end up being run in flights on Day 1 to help with system performance and tournament speed, with players randomly distributed across those flights. If this happens, standings after the swiss rounds for each of these events will be merged to determine the top cut. Individual flights have no guaranteed minimum amount of people qualifying for day 2. (Flights will have enough players each to ensure fairness of your tiebreakers.)

Online Country Qualifiers

Online Country Qualifier events are limited to a specific country; only players residing in that country can participate. This is detected automatically through your IP address when you sign up or play through mtgmelee.com. If you believe that you are incorrectly being denied entry, please contact us at untapped@play-mtg.com and we will try to help you. You are not allowed to use a VPN or similar tools to sign up if you do not reside in the country that the Online Country Qualifier event is serving. Doing so will result in your disqualification from the event. You will also be banned from any future Red Bull Untapped tournaments. Note that you must be able to provide proof of residence upon request by the organizer. This is something we will be doing for all who win prizes and may be doing for other participants if we suspect foul play.

Player cap

Some events have limited attendance. These are generally single-day events, where the player cap was introduced to make the event run smoothly and finish at a reasonable time. Those events will take attendance in a first-come-first-serve manner. We are working with melee.gg to see if a waiting list can be implemented to fill up the tournament in case there are no shows.

Age restrictions

The minimum age to be eligible to play in Red Bull Untapped qualifiers is 18. If you play in the event and are found to be under the age of 18, you will be disqualified from this event. You will be able to play in future Red Bull Untapped events as soon as you reach the age of 18.

Exceptions

The Red Bull Untapped organization reserves the right to make any exceptions and changes to the above rules without prior or public notice.

Decklist submission

You are required to send in your decklist. This can be done via the Player Controller on mtgmelee.com and needs to happen at latest 30 minutes before the event starts. Players who have not submitted their decklist will be automatically dropped from the event, meaning they will not be allowed to participate. Be sure to check that you have correctly submitted your decklist. You will need to both IMPORT and SUBMIT your deck via the player controller on mtgmelee.com. We recommend doing this the day before entering the event, as we cannot make exceptions to this policy – playing with a loss in Round 1 is not an option.

Decklist sharing

Each round, your decklist will be shared with your opponent before your match starts - likewise, you will be given access to your opponent's decklist at this time. This is done through mtgmelee.com in the player controller.

Checking in

To prevent Round 1 from having a high percentage of no-shows, the Red Bull Untapped qualifiers will be using mandatory check-in. Check-in for an event opens 90 minutes before the start of the event. Players should check-in no later than 30 minutes before the start of their event to avoid being dropped from the event. To check into the event, go into your player controller and follow instructions on the prompt on the top of your screen. Like with deck lists, no exceptions can be made to this policy. Re-entering players who missed the check-in deadline is not possible. For events with limited attendance, we are working with melee.gg to see if a waiting list can be implemented to fill up the tournament in case there are no shows.

Player responsibilities

Aside from the abovementioned decklist submission and player registration, there are additional responsibilities.

Hardware, connectivity, and software

Players are required to provide their own system with a working Arena client, connected to the internet. The organization does not provide these means.

Communication

Players are required to maintain communication with the organization at all times. Presence and reactivity on mtgmelee.com as well as Discord is required, as well as reading any official announcements on both platforms. Failure to answer a private message over Discord or mtgmelee.com in a reasonable time may result in your match scores being altered or guessed, or in you being dropped from the event. Players are required to share their screen via Discord's Go Live feature upon request by an admin or stream staff. To clarify: aside from facilitating the stream (see the section on feature matches), these measure mostly exist to ensure the smooth running of the event: verifying software or decklist issues, properly detecting and dealing with tardiness and no-shows, moving forward with the tournament at the end of the round when results are missing, etc. Admins will always try to contact you before making decisions that may negatively impact you, but it is your responsibility to stay be reachable.

Feature matches and screen sharing

Players recognize that they can be put in a feature match at any time. Details are listed in the section on feature matches. Failure to join may result in a loss for that round. We will contact you through Discord as well as mtgmelee.com.

Result submission

Both players are required to submit and/or verify the result of their match on mtgmelee.com and, upon request by an admin verify that result in direct communication.

Match check-in

Unrelated to checking into the tournament, which is mandatory, you are also encouraged to check into your match at the start of each round using the player controller. While that is not mandatory, it helps us know if a match is ongoing. If neither player has checked into a match and we have no result at the end of the round, we will set your result to a draw and drop both players automatically.

Tournament structure

Single day tournaments

Single day qualifiers will use the appropriate amount of swiss rounds (up to 8) and play a top 8 single elimination bracket the same day, as soon as the swiss rounds are over.

Two-day tournaments

Two-day qualifiers will have 8 swiss rounds on Day 1, with an appropriately sized single elimination top cut bracket played on Day 2. Day 1 may be split into several flights, with people randomly seeded into those flights. The top cut size will be announced after Round 1 has started and will be a power of 2. Entry into that top cut will be based on your total points and tiebreakers at the end of the swiss rounds. If the event runs in flights, final standings of all flights will be merged before determining the top cut.

Tournament issues

Disconnections

Players are fully and solely responsible for the presence and stability of an internet connection, which is required to play in the event. Players are also responsible for stability of the system running MTG Arena. Players disconnecting from their game are likely to end up forfeiting the match, but the following procedures will be in place to provide leniency where possible:

  • If a player disconnects from an ongoing game and can reconnect before timing out, they can continue playing that game.
  • If a player disconnects from an ongoing game and loses that game in MTG Arena, but the match would not have been over with that loss, players should contact an admin (via Discord or mtgmelee.com) as soon as this happens. Admins will try to resolve those situations as best as possible. The ongoing game will be inevitably lost, but it may be possible to continue the rest of the match, at the admin's sole discretion. If players do not contact admins immediately, no attempts will be made by the admins to continue the match.
  • If your opponent disconnects from the game or loses a game due to a time-out, you should contact an admin immediately (via Discord or mtgmelee.com). You may not submit a result before having done so and gotten verification by an admin that you may submit your result, even if that game was the last game of your match. Any results submitted this way without prior verification by an admin are subject to being voided and/or changed at their sole discretion.

Software crashes

The organization cannot be held responsible for MTG Arena crashes and any resulting match results. Players' ability to provoke crashes or disconnects make it impossible to apply any exceptions other than those stated above.

Software bugs

The organization cannot be held responsible for any bugs encountered in MTG Arena. Players are encouraged to report bugs to MTG Arena customer service and read the Known Issues List.

Specifically, we want to highlight a bug that can occasionally occur when sideboarding with a deck that contains a companion, where the Magic Arena client may not allow you to sideboard. If that happens, your timer will run out and you will move onto the next game without having sideboarded. We will not be applying any fixes for this during swiss rounds of any qualifiers. If this happens during a single elimination round, please reach out to us (as detailed above) before your timer runs out. You will need a screenshot of the error that includes the current time.

Bribery & wagering

As per the Magic Tournament Rules, bribery and wagering are not allowed. Reach out to us as soon as anything of this nature happens.

Tournament procedures

Connecting to your opponent.

When you receive pairings via mtgmelee.com, you will immediately see a chat box in which you can talk to your opponent. Be sure to say hi! You can also use this function to resolve any issues in making a connection.

Generally, players need to initiate a Direct Challenge with each other in MTG Arena. Both players will also need to use the same game mode for that challenge (see below).

Add your opponent as a friend

Red Bull Untapped recommends adding your opponent as a friend in MTG Arena. This makes challenges easier as only one of two friends need to initiate a challenge, with the other receiving a notification. This reduces the amount of errors significantly and should be tried if directly challenging does not seem to work.

Case sensitivity of Arena IDs

When adding or challenging your opponent, be aware that the Arena ID is case sensitive and has a 5-digit discriminator as well as a handle. For example: MyArenaID#35791 is a valid Arena ID, but MyArenaID is not. Furthermore, there is a different between myarenaid#35791 and MyArenaID#35791. When challenging your opponent, be sure to use the Tournament Match (best-of-3) mode in Arena.

Troubleshooting connections

If, after trying double-checking spelling and having added each other as friends, you still have connection issues, reach out to each other in the chat. Make sure you both cancel ongoing challenges, then have one person add the other as a friend, then have that same person initiate a challenge while the other player waits to receive it. After having tried this, please reach out to us via Discord or mtgmelee.com.

What if you started a Best-Of-1?

If you did everything correctly, you should be playing in a Romano-Greek coliseum setting if all is well. If your playing field is different, you have likely started a best-of-1 game. Play out that game, then initiate another challenge afterwards (this time using the correct mode). The loser of the first game should concede in that match.

Decklist issues

If you notice that you and/or your opponent is playing an illegal deck or a deck that doesn't match the decklist, contact an admin (via Discord or mtgmelee.com) as soon as you discover the problem. If the problem is your opponent's deck, be prepared to provide a screenshot. Playing a deck that does not match the deck list you have submitted before the event may result in penalties, at the sole discretion of the tournament admins. These penalties will depend on the exact situation, and may include a warning, game loss, match loss or disqualification (in case of cheating).

Tardiness

Players are expected to start their games within 5 minutes of pairings being posted, but leniency will be given up to 10 minutes into the round. If you haven't started your game and your opponent has not been in contact with you after 5 minutes, you are encouraged to contact an admin so that we may reach out to them or let you know of any ongoing issues we are aware of. If you still are not playing and have not been in contact with your opponent 10 minutes into the round, contact an admin for verification and resolution. Please be ready to provide screenshots that show you have reached out to your opponent via mtgmelee.com. You may not submit any results without verifying with an admin.

Early start

Should a round end early (due to all matches being done before the round is over), we may start the next round earlier than planned. The earliest moment at which tardiness will apply in that case is at the announced time of the end of the previous round.

Round length

Each round will last 55 minutes. That is the usual 50 minutes given to any match plus an additional 5 minutes to connect to your opponent and resolve any issues you may encounter. This round time is separate from the in-game timer in Arena, which also applies.

Arena Timer

When a player's timer runs out in Arena, they will lose that match and the score should be reported. To ensure that the tournament goes smoothly, the round time limit of 55 minutes will also be enforced in addition to the in-game timer.

End of Round procedure

When the round ends and your match is not finished, reach out to ad admin through Discord or mtgmelee.com, letting them know the status of your match (current score and the time each player has left). At their sole discretion, the admin may decide to let you play out the entire game or decide the match is a draw.

  • If you are not in contact with an admin at the end of the round and neither player has checked into the match on mtgmelee.com, your game score will be set to a draw and both players will be dropped from the event.
  • If you are not in contact with an admin at the end of the round and we do not receive a result within 5 minutes after the end of the round, your game score will be set manually by an admin and the next round will be paired soon after. To clarify how we intend to operate: if it is reasonably possible to finish the match without impacting the overall tournament speed, we will let you do that. However, what is “reasonable” is at the admin's sole discretion to determine and may vary from match to match.

Streaming and feature matches

Players are encouraged to stream their event. When streaming, we ask that you include #RedBullUntapped2020 to the title of your stream. It helps with the overall event hype… and who knows, you may end up reaching throngs of viewers by being featured in the official Red Bull stream at some point.

Stream sniping

We will not be policing whether your opponent is watching your stream, so you are advised to delay your stream to avoid your opponent from seeing the cards in your hand. If you are featured on the official stream (through the Go Live feature in Discord, upon request by the stream team), we will likewise ensure that your opponent has no real-time access to the cards in your hand.

Feature match procedure

If you are selected for a feature match, we will reach out to you on both Discord and mtgmelee.com. An admin will then give you access to the Feature Match Instructions channel, containing all information on how to go live, guiding you through the process. You will also get access to a private voice channel on Discord where you can use the Go Live feature. Nobody except staff can see this stream.

Note that we will be selecting multiple feature matches each round but will only be streaming one of them at any point. That means you may not end up on stream.

When you are on the livestream, your entire Arena screen will be shared, including the contents of your hand. We will be delaying the stream however, so your opponent will not have access to any real-time information.

Glitch /redbull OFFLINE

Standings

Archetype Breakdown

* Record includes mirror matches. Match Win Percentage (MW%) excludes mirror matches.

Pairings